Ivo III написа:
ПП: може да има и още един ефект - по-дългата цев има по добро изгаряне и по ниско дулно налягане (зависи от патроните, барута)
Ако приемем осканалната линия на цевта като един своеобразен движещ се лост, чието движение ние трябва да вкараме под контрол чрез хват/ компенсатори/ релоуди и пр... колкото по-къс ти е този лост - толкова повече ще ти се суче рамата в горната част на дръжката, където ти се явява основният натиск при уплътняването на хвата. От друга страна, колкото по-дълга ти е цевта - толкова по-малко ще ти се движи и рамата в крайната задна част - елементарна ФИЗИКА/ биомеханика.
Именно затова 19-ката "рипа" значително повече от 17-ката, а с 34-ката се бичат много по-лесно бързи и събрани дублети с един и същи фабричен боеприпас, отколкото с 17-ката... доказателствата - във видеата ми по-горе по темата.
Също така, по-дългата цев ти позволява да достигнеш нужния ПФ с релоуд с ПО-СЛАБ ЗАРЯД... правили сме опити, релоуд покрива ПФ-то с 17-ка, но с 19-ка - дуки! Нищо че разликата в дължината на цевките не е кой знае колко голяма.
А с "Л"-ка вече ако се заиграеш да направиш релоуд точно за тази цевка... плюс по-малкото рипане на пищова там по подразбиране... ще се получи проект, много приятен за стреляне. Като там вече може да минеш без редуктор на отката/ олекотяване на блока... само леко трябва да барнеш спусъка. 17-ката също става за тунинг. 19-ката ще е губене на време и кинти, ИМХО.
Но каквото и да направиш - да не забравиш да се похвалиш! И ако дадеш да го пипнем/ пробваме - ще сме много благодарни!
АК-то си го нагласил един път - така че ти си ги разбираш тези неща. Весели празници!